Prečítajte si zaujímavé články z oblasti problematiky čakania, zdravia, lekárskej starostlivosti a životného štýlu.
Zdravotné výkony môžu byť hradené z verejného zdravotného poistenia (úplne alebo čiastočne) alebo aj nehradené. Aby pacient vedel, za čo v ambulancii musí a za čo nemusí platiť, je povinnosťou ambulancie umiestniť cenník. Aké základné pravidlá platia pre tvorbu cenníka a čomu sa treba vyhnúť, sa dozviete v najbližších riadkoch.
Čítať viac...Dlhé čakacie doby na termíny a následné nekonečné čakanie v ambulanciách aj napriek tomu, že ste dostali presný termín pre vaše vyšetrenie. Nebolo by super, keby existovala istá „online čakáreň,“ kde by ste vedeli sledovať svoje poradie u lekára a následne sa dostaviť do ambulancie bez čakania?
Čítať viac...Hovoriť o online vyvolávacích a rezervačných systémoch, ktoré v praxi fungujú ako virtuálna čakáreň môže byť náročné, keďže táto téma často naráža na mýty a mylné tvrdenia. Vyvrátiť ich jednoznačne nie je jednoduché, ale nie nemožné. My sme si na mušku zobrali 6 najčastejších mýtov o čakaní v radoch!
Čítať viac...Už v novembri roku 2022 začali pediatri poukazovať na to, že ich je nedostatok. Na Slovensku máme len takmer 1 000 primárnych pediatrických ambulancií. Preto mnohí musia mať viac pacientov, než by chceli. Situáciu umocňuje aj skutočnosť, že popri tom ako lekár doslúži v ambulancii, má zo zákona povinnosť odslúžiť zmenu na pohotovosti.
Čítať viac...Rad môže mať rôzne formy - môže byť jeden, viac, založený na termínoch alebo akýkoľvek iný - avšak, ak dopyt prekračuje ponuku, konečným dôsledkom bude vždy zníženie ekonomickej hodnoty služby. Ako môžeme tento problém riešiť? Teoreticky veľmi jednoducho, lebo ťažko nájdeme horšie riešenie ako zníženie ekonomickej hodnoty služby.
Čítať viac...Možno si to ani neuvedomujeme, avšak relatívne veľkú časť nášho života zaberie čakanie. Čakanie v obchodoch, na úradoch, u lekárov, v pokladniciach, v dopravnej zápche a dokonca aj čakačky sú istou formou čakania! Čakaním sa eliminuje nárazové preťaženie, avšak v niektorých prípadoch môže nastať aj jeden nechcený efekt: odstrašovanie.
Čítať viac...Dočasná pracovná neschopnosť, alebo ľudovo známe PN, uznáva pacientovi ošetrujúci lekár z dôvodu choroby, úrazu, pracovného úrazu alebo choroby z povolania. O nemocenskú dávku v Sociálnej poisťovni už pacient nebude musieť osobitne žiadať. Proces s doručovaním potvrdení o PN zamestnávateľovi a Sociálnej poisťovni zmení elektronická PN (ePN).
Čítať viac...Inflácia, narastanie cien a nedostatočné financovanie ambulantnej sféry sú aspekty, ktoré sťažujú mladým lekárom podmienky pre vykonávanie profesie. Ako to aktuálne vyzerá s nákladmi pre riadne fungovanie ambulancie? Je lepšie si založiť vlastnú ambulanciu alebo prevziať už existujúcu aj s pacientmi? Zisťovali sme a prinášame odpovede.
Čítať viac...Pri poskytovaní najlepšej možnej zdravotnej starostlivosti pacientom sú ambulancie dôležitým zdrojom. Či už si ako lekár chcete kúpiť existujúcu ambulanciu alebo založiť novú na Slovensku, je potrebné zvážiť niekoľko faktorov. V tomto článku sa budeme zaoberať výhodami a nevýhodami kúpy ambulancie alebo zriadenia novej. Okrem toho poskytneme tipy, ako sa informovane rozhodnúť, ktorá možnosť je pre vás tá správna.
Čítať viac...Príchod ezdravia na Slovensko spôsobil, že všetky ambulancie a zdravotnícke zariadenia museli prejsť procesom elektronizácie, ktorá má za úlohu zvýšiť kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Bez ambulantného softvéru dnes lekári nemôžu ordinovať. Správne zvolený softvér vie zároveň zefektívniť manažment ambulancie, predovšetkým v oblasti plánovania a objednávania pacientov na vyšetrenia.
Čítať viac...Skúsenosti so stresom, prepracovanosťou či vyhorením má veľký počet ľudí v rôznych profesiách. Výnimkou nie sú ani lekári a zdravotný personál, ktorí často zvládajú náročné prípady a vysokú záťaž. Dlhodobý stres ohrozuje zdravie človeka, ktorý ho prežíva, no v prípade lekárov môže ovplyvniť aj životy ich pacientov.
Čítať viac...Každý človek musí občas premrhať čas čakaním. Či už u lekára, na letisku alebo na pošte, dlhému čakaniu sa niekedy vyhnúť nedá. Dlhé minúty či dokonca hodiny by sme mohli tráviť rôznymi spôsobmi, no ak musíme byť prítomní na danom mieste, možností je menej. Našťastie, poznáme pár tipov, ako si skrátiť dlhú chvíľu a využiť čakanie vo svoj prospech. Ktoré to sú?
Čítať viac...Objednanie sa na termín k lekárovi online je čoraz obľúbenejšie. Telefonická rezervácia zbytočne zaťažuje zdravotnícky personál, a pacient pri nej nezíska prehľad o všetkých voľných termínoch, z ktorých si môžete vybrať. Pre pohodlné a rýchle online objednanie k lekárovi je tu systém eČakáreň, prostredníctvom ktorého sa môžete objednať k lekárovi na presný čas, alebo sa postaviť do virtuálneho radu a čakať v pohodlí domova.
Čítať viac...Súkromní lekári majú plnú kontrolu nad tým, ako funguje ich ambulancia. Zároveň ale preberajú všetku zodpovednosť za prostredie, priebeh vyšetrení a starostlivosť o pacientov. Tí od súkromných ambulancií očakávajú osobný prístup a kvalitné služby. Od čoho sa odvíja spokojnosť pacientov a ako ju zvýšiť v prípade súkromnej lekárskej praxe?
Čítať viac...Snáď každý sa už stretol s tým, že ho prehliadka alebo vyšetrenie u lekára stála celý deň. Hodiny strávené v čakárni nie sú ničím neobvyklým, hlavne ak prichádzate bez objednania a nestihnete sa dostaviť skoro ráno. Riešením tohto problému je praktický online poradovník eČakáreň, prostredníctvom ktorého môžete čakať na mieste, ktoré vyhovuje vám.
Čítať viac...Pacienti si často vytvárajú prvý dojem z lekárskej praxe v čakárni alebo na recepcii. Stav nábytku, prvý kontakt s personálom, počet ľudí v čakárni… to všetko ovplyvňuje, ako pacient vníma svoju návštevu lekára. Menej dôležité nie sú ani priestory, v ktorých prebieha vyšetrenie. Atmosféra u lekára totiž pôsobí na náladu pacienta, čo sa napokon odráža aj na jeho zdraví.
Čítať viac...Starostlivosť o pacientov vyžaduje v čase pandémie zvýšenú pozornosť. Veľa ľudí odkladá návštevu lekára zo strachu, že sa nakazia koronavírusom. Pritom riskujú, že nedostanú optimálnu zdravotnú starostlivosť a zhorší sa im zdravotný stav. Bezpečné absolvovanie vyšetrenia vyžaduje dodržiavanie základných opatrení proti šíreniu COVID-19 a vhodným manažmentom pacientov.
Čítať viac...Nábytok do ambulancie by nemal byť „iba” účelný, ale vytvárať príjemný priestor, v ktorom sa lekár aj pacienti budú cítiť pohodlne. Prakticky zariadená ambulancia vytvára príjemné prostredie na prácu a bude slúžiť vám aj vašim pacientom. Poradíme vám, na čo myslieť, ak plánujete rekonštrukciu alebo zriadenie novej ambulancie.
Čítať viac...Vyvolávací systém do čakárne uľahčí doktorom a sestrám každodennú prácu v ambulancii. Skoncuje s predbiehaním, netrpezlivým klopaním na dvere aj vykrikovaním po chodbách. Vedeli ste však, že na vyvolávanie pacientov nemusíte používať iba zastarané automaty na tlačenie lístkov? Moderný online vyvolávací systém prináša množstvo výhod.
Čítať viac...Queue management system, teda systém riadenia príchodov a poradia, je dôležitým faktorom pri poskytovaní služieb. Medzi ne radíme aj zdravotnú starostlivosť, v ktorej by malo byť pohodlie pacienta na prvom mieste. Dĺžka čakania, dodržanie poradia aj spôsob vyvolávania ovplyvňuje spokojnosť pacientov.
Čítať viac...